27 oktober 2011

vaskerom

Litt dårlige bilder tiltross; institusjonsfarget gulvbelegg og gul strie er snart bare et blekt minne ;)

Også på det snart ferdige vaskerommet er innredningen fra IKEA. Selvsagt ;) Det blir litt ulike skapfronter, da vi har noen ekstraskap stående og vi bruker selvsagt dem istedenfor å kjøpe alt nytt, så bytter vi heller ut etterhvert. De som er nye er med fronten Ramsjø. Foreløbig blir det to garderobeskap der hvor høyskapene er tegnet inn, siden gangen vår ikke er ferdig, men etterhvert blir det ekstra kjøleskap og støvsuger-/vaskebøtteskap her. Benkeplatene blir de samme som på kjøkkenet, hvitlutet eik (vi fjerner oljen på IKEAplatene, luter dem og oljer dem på nytt i hvitt).

De tre hyllene på veggen viser hvor det kommer vegghengt tørkestativ. Jeg skal også ha en stang over tørketrommel/ frys for å henge skjorter til tørk. Vi skal ha sokkelskuffer (= skittentøykurver) under tørketrommelen og skapet ved siden av, som er en integrert frys. Veldig kjekt for store-lillemalien og lillebroren med ispinner rett innenfor døren om sommeren tenker jeg ;) Som dere ser er det to dører i dette rommet, den ene er inn til badet her nede i første etasje, og den andre er ut på en liten veranda. Tanken er at barna skal bruke denne inngangen sånn til hverdags, og det blir også lett å løpe inn her for å bruke badet når man er liten og leker utenfor og må på do i en fei ;)

På sikt vil vi også flytte vaskemaskinen inn hit, den står nå rett innenfor døren til badet. men uten sluk i gulvet synes jeg det blir for risikabelt. Siden dette skulle være en midlertidig oppussing, så legger vi ikke penger i masse rørleggerarbeid nå, siden dette rommet jo skal rives igjen om noen år;) Det gjenstår litt listing, vi venter på en levering fra IKEA, men det begynner å ligne et vaskerom ;) Jeg er så fornøyd! Jippi!

12 kommentarer:

Tove `blogg verden sa...

Det blir utrulig praktisk og flott :) Vi har også en dør ut til hagen og klessnorfra vaskerom. Der er også lekestativ og sandkassa til ungene-Helt perfekt når de må fort inn ;)
Klem Tove

Anonym sa...

Synes du har fått til et veldig praktisk vaskerom og Ikea er kjekk å ha:)

Leser under her og ser at ting nå har bedret seg:) Ille når sånt står på og tøft til en liten kropp. Vi hadde også hyppige sykehusinnleggelser med samme forløp. Nå er gutten ganske stor men jeg har fortsatt medisin i kjøleskapet. Rundene uten sykehusinnleggelse ordna vi selv med forstøverapparat, medisin og saltvann. Bygga opp litt i senga sånn at overkroppen ble liggende litt høyere også...støttet opp med puter. Litt slitsomme tider husker jeg når det ble slikt styr. Noe som fungerte suverent etterhvert var noen sukkerkuler fra homeopat...putta i munnen..smeltet og stagget videre utvikling av hevelse i svelget. I tillegg har vi stått en del ute på trappa;)

Ha fortsatt fin bedring og kjekt å se hvordan vaskerommet blir etterhvert:)

Monica sa...

Så fint de ser ut, måvære dilig mex nytt vaskerom:) det er neste prosjekt på tapten her også. Klem monica

Rosa sa...

Åh, no vert eg beint misunneleg! I ca eitt år har vaskerom stått øverst på lista her i huset, utan at det har hjulpe det slag. Vaskemaskina står framleis i kjellaren, og på "vaskerommet" flyt det av material, verktøy, isolasjon osv osv. Det vert ikkje så stort som ditt, men fyttirakkaren som eg gledar meg! Også hjå oss er det dør frå badet, som me sette inn i fjor, og ei dør ut i hagen (som må skiftast). Kaaaaanskje noko kan skje i vinter?

Gler meg til å sjå ditt, og hente inspirasjon til praktiske løysingar!

kjersti sa...

Ååå, så heldig du er:)
Det kommer til å bli kjempebra, og jeg er litt misunnelig kjenner jeg...;)

KLEM

Whitebite sa...

Dette blir bra!
spennende å se hvordan huset tar til..

klem!
:)

Spire sa...

Så deilig med nytt og praktisk vaskerom. Det er et ventende prosjekt her i huset også..
God lørdag til deg.
LenaE

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Åååååå, så flott vaskerom dere får! Her er alt så fint tilrettelagt og tenkt på! Jeg ønsker meg et gammeldags tørkeskap, men vet ikke om det får innpass når vi kommer så langt? Vi har et lite vaskerom, så det spørs.

Ønsker dere en god helg! Her blir det nok mange besøk av småttinger på jakt etter søtsaker!

Klem Cahtrine :-)

Sommerlyst sa...

Dette blir BRA!! Heldig du er som har ett slikt vaskerom i vente!

Godt å høre at veslegutt er på bedringens vei ;)

og du...takk for den koselige søndagshilsen. Blir glad av sånt! Klem

ralfefarfars paradis sa...

Dette ser jo bare nydelig ut...og samme fronter som vi skal ha på kjøkkenet- en vakker dag. Gleder meg til å se det ferdige resultatet- dere er jo bare kjempeflinke!!

Anette Willemine sa...

Deilig å få i stand dette rommet, det gjør hverdagen med småbarn og familie så mye enklere og praktisk.

Hyggelig om du fikk litt inspirasjon av mine innlegg om vaskerom.

Lykke til med rommet, så håper jeg du deler noen bilder når du er helt ferdig. :)

Ønsker deg en fin ny uke!


AW

julie sa...

I have exactly this kitchen in my house and I love it !!!!!